Årsresume; 2010. Det bästa året någonsin.

- Vem/Vilka har stått mig närmst under 2010?
Det råder inga tvivel om den saken. Vackraste, vackraste själarna från SWY, och min underbara, älskade, sambo. Alla gamla goa hjärtan från förr också, för den delen.

- Blev jag kär under 2010?
Ja, om och om igen, och mer och mer för varje dag. Så kär att namnet Jonas blev en synonym för hela fenomenet kärlek för sig.

- Vad gjorde jag under min födelsedag 2010?
Jag blev kidnappad och bortförd, tillsammans med Johan och Kim, till en lokal, där jag sedan tillbringade hela kvällen med både lyckoämnen i drickan, och i människorna omkring mig.

- Vad planerade jag att göra 2010 men som inte blev av?
För en människa som mig, med nya planer konstant, hade det tagit hundra år att svara på den frågan. Sammanfattande vis, vågar jag dock påstå att jag gjort allt av betydelse som jag hade planerat.

- Vilka länder besökte jag 2010?
Thailand och Finland

- Vad gjorde jag 2010 som jag aldrig gjort förut?
Jag flydde till andra sidan jorden, rättare bestämt, till Thailand, utan någon som jag riktigt kände, och kom hem därifrån med 17st individer värda att bevara i mitt hjärta, för alltid. Där volontär-arbetade jag, startade upp ett projekt tillsammans med fem andra själar, lärde mig att ordföra mig på Thai, och att älska livet.
Jag fick även en liten magsjukdom, tvingades att åka hem en aningen för tidigt, och att opereras.
Sedan kom den där dagen, då jag fick möta upp alla dem där 17 själarna på Arlanda igen, för att bege mig mot outforskade Örnsköldsvik, tillsammans med dem. Där mötte jag på världens finaste mysfamilj vid namn Lundgren, vandrade i skogen, lärde mig allt om att jobba på förskola, och att driva projekt gällande rättvist resande, och så mycket annat som jag inte kan sätta ord för.
Som om det inte hade varit tillräckligt, åkte jag även hem till Stockholm, packade ner hela mitt liv i lådor och flyttade hemifrån. Inte var det till någon grannkommun, eller stad heller. Nej, jag flyttade 90,6 mil norr, till en stad som jag aldrig tidigare hade satt min fot i, och började på universitetet.
Efter en månad på egen hand förvandlade jag även min pojkvän, Jonas Ullvahn, till min sambo och livspartner. En omdaning som betyder så otroligt mycket för mig, på alla sätt som det går.

- Har jag haft något jobb under 2010?
Ja. Under det gångna året har jag både jobbat på Uppercrust, som orsakade mitt möte med Jonas, och volontär-arbetat i Thailand och Ö-vik.

- Vad spenderade jag mest pengar på under 2010?
Frågan är, vad spenderade jag inte mycket pengar på i år? Tyvärr.

- Mitt största misstag under 2010?
Kors i taket, och heliga makaroner. Det finns inga misstag som jag anser mig ha gjort i år. I alla fall inga som har haft betydelse. Det är en självklarhet att jag har felat och råkat såra människor som jag inte har haft i meningen att såra, och vice versa, men nej, gott people. Jag har ingen ånger att dela med mig av i denna fråga.

- I korta drag, var 2010 ett bra år?
Ja. Det allra bästa någonsin. Helt ärligt sagt.

- Planer för det kommande 2011?
Flytta lite större, plugga lite mer regelbundet och successivt, och resa. Förhoppningsvis har jag ekonomin och tiden att göra en återresa till vackra Thailand, och min vackra parkamrat, Jay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0