I wanna get through to you, my love. I want to give you some love. I want to give you some good good loving.

Jag har köpt nya pennor. Färgglada sådana med glitter i, för att liksom kompensera vintermörkret utanför med lite nytt ljus innanför.
Lite kärlek och glädje ljus, har jag valt att kalla det för.

Kanske får det mina fingrar att bli lite extra exalterade över att få anteckna på trista föreläsningar som aldrig tycks nå sitt slut. Kanske gör det, det inte.

Men vackra är dem. Mina glittriga pennor. Och det är faktiskt det som räknas.
I slutändan

- -

Idag började alla kassa-apparater blinka och tjuta åt mig på Ica-butiken här intill, och jag fick för mig att jag hade vunnit en resa, en miljon eller kanske en resa till Bali för två. Hjärtat stod still. Nu var det min tur. Min tur att bli intervjuad i tidningen som Luleås nya mångmiljonär, som vinnaren av den nya ferrarin som kanske stod där utanför.

"OJ, vilken vinst. Jag har aldrig varit med om liknande" sa den vackra damen till kassör, och jag trodde för en stund att drömmen nu skulle infrias. Nu var jag glad.

"Du har vunnit ett paket värmeljus, gräddglass och en pumptvål" lade hon sedan till.
Och jag ville mest börja gråta.

Men det gjorde jag inte. För nu har jag åtminstone ännu mer ljus att glädjas åt i mitt vackra vinterland.

Och glass till och med.

Det är inte så pjåkigt det heller, det.
I slutändan.

Kommentarer
Postat av: Åse

hahahahaha! Där snackar vi storvinst! Jag hade garanterat oxå trott att det skulle börja regna pengar & drömresor från taket!! Men lite pumptvål är ju aldrig fel heller!!



Största kramen till dig & dina fina, fina grabbar!



2010-11-26 @ 20:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0