Carried away

Jag ska dedikera det här inlägget till någon som jag fascineras av,
någon som skapar verk, värda att läsa om och om igen, och om och om igen,

och till och med lite om och om igen.

Jag är ingen människa som lätt uppslukas i skönlitteratur.
Jag är inte heller en människa som brukar ta till böcker som verklighetsflykt,
men jag älskar denna författare. Hans ord är bevingade med storhet.

Hans namn är Paulo Coehlo, och från och med nu, och för alltid mer, är han en författare, vars böcker jag kommer att vänta slavisk på. En efter en... tills den sorgsna dagen då det kanske inte kommer nå fler.

Han är min stora idol.

Så är det liksom bara. Han är helt otrolig, storhetsförfattaren Coehlo, som till och med får mig att längta till att få läsa. Att få fly från verkligheter med hjälp av bundna bokstäver, formade som meningar och vackra böcker.

Häxan från Portobello så heter den bok som jag läser nu. Jag rekomenderar den helhjärtat, som ni kanske redan kan förstå. Läs, läs, läs...

Jag beordrar er att läsa den (och alla andra med)!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh jag har precis läst Djävulen och fröken Prym som jag fick av dig. Helt underbar. Vackert språk och tänkvärt innehåll. Tack för att du gav mig denna läsupplevelse.

2011-03-19 @ 22:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0